Når god kundeservice blir en naturlig del av hverdagen
Columbi er kåret til Årets Leveransepartner 2024 av Visma Software Nordic. Bak denne anerkjennelsen ligger en bevisst satsing på kundeservice. For å forstå hva som gjør Columbi så unike har vi intervjuet Hanne Beate Devig, leder av Leveranse og Ettermarked. Her deler hun hvordan teamet hennes sikrer at kundene får det de trenger og at hele prosessen blir en god opplevelse.


Kompetanse i sentrum
Ifølge Devig handler god leveranse om mer enn å levere et ferdig system. Det krever at konsulentene faktisk «lever» i systemene sammen med kundene.
– «Vi har de siste årene fokusert mye på kompetansen på våre konsulenter og bygget opp erfaring på våre nye skyprodukter. Våre kunder stoler på at vi vet best om systemene, og det må vi leve opp til. Så er det slik at ingen kunder er like, men jo flere prosjekter vi er med på jo bedre blir vi.»
Denne læringskulturen gjør at Columbi henger med på den teknologiske utviklingen og finner de beste løsningene for hver enkelt kunde. Devig forteller at nøye forventningsavklaringer og en solid prosjektplan er viktig:
– «Å sette opp og lære et nytt system kan være krevende, og nøkkelen til et vellykket prosjekt er gjerne at kunden har satt av ressurser og tid til å drive prosjektet i organisasjonen. Et godt samarbeid mellom konsulent og kunde er også en suksessfaktor.»

Alltid til stede, spesielt når det gjelder
Vi vet at oppstart av et nytt system er en kritisk periode. Derfor legger Devigs team stor vekt på å være tilgjengelige når kundene trenger dem mest:
– «Konsulentene som har jobbet med prosjektet, må ha satt av tid når for eksempel lønn skal kjøres for første gang. Og det er ikke sånn at vi slipper kunden ut alene etter at vi er gjennom første lønnskjøring – vi har fast i våre tilbud at vi også er med på andre lønnskjøring.»
I større ERP-prosjekter vil det nesten alltid dukke opp uforutsette utfordringer. Devig forklarer at én konsulent aldri er alene om ansvaret når slike situasjoner oppstår:
– «Dersom ikke konsulenten på prosjektet får løst problemet alene, er vi et team som bistår. Det er viktig å ha et støtteapparat rundt seg.»


«Wow-faktor» og smil i stemmen
Gjennom å holde høy kvalitet, levere til riktig tid, og ha et inkluderende støtteapparat, sikter Devig og teamet alltid etter den lille ekstra «wow-faktoren»:
– «Jeg håper at kundene tenker at wow, dette er en gjeng med dyktige, og ikke minst, hyggelige folk! Vi er opptatt av å være personlige, serviceminded og levere kvalitet.»
For Devig er det tydelig at trivsel i egen organisasjon smitter over på kundene. Når konsulentene føler seg trygge, jobber de bedre. Det merkes i kundedialogen.
– «Det krever mye av våre konsulenter, men jeg tror at et godt arbeidsmiljø og trygghet på at du har gode kollegaer i ryggen gjør at vi lykkes. Det merkes når konsulenten svarer på telefonen med et smil om munnen.»

Veien videre
Som Årets Leveransepartner for Visma 2024 har Columbi fått bekreftet at filosofi og praksis henger sammen: Kundetilfredshet er mer enn et mål, det er en del av selskapets DNA. For Devig og teamet gir denne prisen en motivasjonsboost for å videreutvikle kompetansen og samarbeidsmetodene. Hver kunde skal kjenne at de blir tatt på alvor og føler seg godt ivaretatt.
Vil du vite mer om hva som gjør Columbi til en prisvinnende leverandør?
Ta kontakt for en prat om hvordan vi kan tilpasse nye systemer til din bedrifts behov.
Du kan nå Hanne Beate Devig på hbd@columbi.no
Du kan også besøke oss på hovedkontoret vårt i Moss, Tykkemyr 27, 1597 Moss
Du kan sende en e-post til firmapost@columbi.no eller ringe oss på 69 20 94 00.
Vi vil gjerne høre fra deg!
Annet Aktuelt

Columbi er en Miljøfyrtårn-sertifisert bedrift med høyt fokus på bærekraft
Columbi er en Miljøfyrtårn-sertifisert bedrift med høyt fokus på bærekraft

Hjertet som slår hos Columbi
Columbi er kåret til Årets Leveransepartner 2024 av Visma Software Nordic, og i den anledning har vi intervjuet selskapets administrerende direktør, Tor Egil Kristensen. Han gir oss et innblikk i filosofien som ligger bak Columbis arbeid med kundetilfredshet og hvorfor dette er hjertet i selskapets kultur.

Hvordan oppnå 10 poeng i implementering?
Hva betyr det for kundene våre at vi er Årets Leveransepartner? Vi har snakket med en fornøyd kunde som forteller hvordan de opplever å ha oss som leverandør.