Hjertet som slår hos Columbi

Visma Software Nordic har kåret Columbi til Årets Leveransepartner 2024, og i den anledning har vi intervjuet selskapets administrerende direktør, Tor Egil Kristensen. Han gir oss et innblikk i filosofien som ligger bak Columbis arbeid med kundetilfredshet og hvorfor dette er hjertet i selskapets kultur.

Kundetilfredshet i praksis

Prisen baserer seg på kundetilbakemeldinger, derfor er prisen et bevis på at Columbi lever opp til sitt løfte om eksepsjonell kundeservice. Å bli kåret til Årets leveransepartner for Visma 2024 er et bevis på at vi hver dag jobber for at kundene skal bli fornøyd. Dette er ikke noe som kun eksisterer i stillingsbeskrivelser eller markedsføringsmateriell – det er hjertet som slår hos Columbi.

Gode kundeopplevelser ligger i DNA’et til Columbi. Vi har jobbet bevisst med dette så lenge at det har blitt en naturlig del av hverdagen. Både min hverdag og alle mine kollegers hverdag. Nye medarbeidere blir automatisk sugd inn i denne kundefokuserte kulturen.

Figur

«Godt gjort er bedre enn godt sagt»

For oss i Columbi handler det ikke bare om å levere en løsning, men om å gjøre hverdagen til kundene enklere. Når en bedrift investerer i et nytt system, forventer de at det skal fungere akkurat slik de har blitt forespeilet, og helst også by på noen positive overraskelser underveis. Dette vet vi godt, derfor jobber vi målrettet for å gi alle kunder en god opplevelse i store og små prosesser.

Helt siden starten har Columbi hatt en uttalt målsetting om å ha fornøyde kunder. Dette vil sikkert alle våre konkurrenter også uttale. Men som Leif Olav Alnes sier: «Godt gjort er bedre enn godt sagt». Og Columbi har over lang tid bevist at vi faktisk gjør noe med dette – det er ikke bare tomme ord, forteller Tor Egil Kristensen.

Figur

Enkelt, men kraftfullt

Vi har en banal «saying» i Columbi som heter at «vi skal oppføre oss ordentlig». Dette gjelder overfor ansatte, leverandører, 3. parter, og i høyeste grad også overfor kunder.

Det høres kanskje enkelt ut, men det å «oppføre seg ordentlig» krever en dyp forpliktelse. For Columbi innebærer det å alltid holde det man lover. Levere til avtalt pris, til avtalt tid og med riktig kvalitet. Men for Columbi stopper det ikke der. Som Kristensen påpeker, er de beste leveransene de hvor vi leverer mer enn forventet.
De beste leveransene er alltid de hvor vi i tillegg klarer å «wow’e» kunden med digitale løsninger som virkelig forenkler hverdagen og skaper verdi.


Kultur spiser strategi til frokost

I takt med at selskapet vokser og stadig flere bedrifter velger Columbi som samarbeidspartner, understreker Kristensen viktigheten av kultur.
Med fare for å bruke et litt slitt uttrykk, så mener jeg virkelig at vår historie bekrefter at «Kultur spiser strategier til frokost».

Denne kulturen handler om mer enn bare interne rutiner. Den handler om å se hver kunde som en mulighet til å vise hva Columbi står for. Gjennom gode dialoger, tett oppfølging og et kontinuerlig fokus på forbedring, bygger selskapet en relasjon der kunden alltid vet at de får det de trenger – og gjerne litt mer enn forventet.

Figur

En visjon for fremtiden

Prisen som Årets leveransepartner er ingen hvilepute for Columbi. Visjonen er klar: Columbis hjerte banker for gode kundeopplevelser. Og det kommer det alltid til å gjøre. Columbi har bevist at “godt gjort er bedre enn godt sagt”, og med en kundefokusert kultur i ryggraden, viser vi daglig hva det innebærer å sette kunden først – alltid.

Vil du oppleve hva som gjør oss unike?

Ta kontakt med oss for å høre hvordan vi kan hjelpe deg. Enten du allerede er kunde eller vurderer å bli det, er vi klare til å vise hvorfor denne prisen er et resultat av kultur, dedikasjon og et målrettet fokus på kundetilfredshet.

Du kan nå Tor Egil Kristensen på tek@columbi.no  

Du kan også besøke oss på hovedkontoret vårt i Moss, Tykkemyr 27, 1597 Moss  

Du kan sende en e-post til firmapost@columbi.no eller ringe oss på 69 20 94 00.

Vi vil gjerne høre fra deg!

Annet Aktuelt

Se flere nyheter

Columbi er en Miljøfyrtårn-sertifisert bedrift med høyt fokus på bærekraft

Columbi er en Miljøfyrtårn-sertifisert bedrift med høyt fokus på bærekraft

Les mer

Hvordan blir man Årets Leveransepartner?

Columbi er kåret til Årets Leveransepartner 2024 av Visma Software Nordic. Bak denne anerkjennelsen ligger en bevisst satsing på kundeservice.

Les mer

Hvordan oppnå 10 poeng i implementering?

Hva betyr det for kundene våre at vi er Årets Leveransepartner? Vi har snakket med en fornøyd kunde som forteller hvordan de opplever å ha oss som leverandør.

Les mer

Få en time
rådgivning!

Kontakt oss!