Columbi har blitt kåret til Årets Leveransepartner 2024 fra Visma Software Nordic, et bevis på at god kundeservice virkelig står i sentrum. For å vise hvordan vi jobber med dette i praksis, har vi snakket med Senior HRM-rådgiver Kjersti Elisabeth Fimland. Sammen med alle Columbis konsulenter jobber hun tett med kundene for å skape løsninger som faktisk forenkler hverdagen deres.


Klar forventningsavklaring fra start
Når en ny kunde skal implementere et system, er det avgjørende å forstå behov og forventninger tidlig i prosessen. Kjersti forteller hvordan vi i Columbi alltid starter med denne viktige kartleggingen:
– «I starten av eit prosjekt inviterer vi alltid til eit oppstartsmøte med alle involverte ressurser hos kunden. I møtet blir vi kjent med kvarandre, samtidig som vi får avklart kva forventningar dei involverte har til det som skal skje. Det er viktig å skape ein god og open dialog, tillit og felles forståelse på kva som skal løysast.»
Deretter utvikler Columbi en implementeringsplan som legger grunnlaget for hvem som gjør hva, og når.
– «Dette skapar tryggheit og sikrar at både vi og kunden set av nok tid og ressursar slik at vi kjem i mål til avtalt tid. Det vil ofte dukke opp uforusette ting i eit prosjekt, og difor er det viktig med regelmessige oppsummeringsmøter undervegs.»
Et team med kunden i fokus
Ifølge Kjersti er samarbeidet mellom konsulentene selve kjernen i en vellykket kundeopplevelse.
– «Heile konsulentteamet har kunden og kunden sitt behov i fokus. Kunden skal kunne stole på at vi held det vi lovar. Allereie i innsalgsfasen er det viktig å få avklart behov og forventningar slik at vi tilbyr riktig løysing.»
Samtidig er det ikke bare én person som bærer ansvaret. Konsulentene hos Columbi bruker hverandres kompetanse for å kunne levere det beste resultatet.
– «Til saman har konsulentteamet høg kompetanse og lang erfaring som gjer at vi i fellesskap kan tilby det som er best for kunden. Det er ‘gull verdt’ å ha så mange gode og dyktige kollegaer rundt seg som kan bidra når det trengst.»


Når endring blir en mulighet
For mange kunder betyr overgangen fra jordbaserte systemer til skybaserte løsninger store endringer i arbeidsflyt og rutiner. Kjersti ser det som en sentral del av jobben sin å skape trygghet underveis:
– «Ein viktig del av min jobb er å skape trygghet og endringsvilje gjennom god opplæring og ved å synleggjere meirverdien av den nye løysinga i form av ein enklare og meir effektiv arbeidskvardag.»
Det krever tilstedeværelse og en genuin vilje til å forstå kundens utfordringer. Å være tilgjengelig på kritiske tidspunkt gjør ofte den store forskjellen.
– «I ein slik prosess må eg være lett tilgjengeleg og samtidig forstå kunden sine utfordringar.»

En kultur som leverer
Kjerstis erfaringer speiler Columbis kjernefilosofi om alltid å sette kunden først. Gjennom tett oppfølging, åpen kommunikasjon og en løsningsorientert holdning, sikrer Columbi at hver bedrift får et system som forenkler hverdagen.
Er du nysgjerrig på hva som gjør oss til en prisvinnende partner?
Ta kontakt med oss for å høre hvordan vi kan hjelpe deg med å implementere nye løsninger – på en måte som gir deg trygghet, tydelighet og en mer effektiv arbeidshverdag.
Du kan nå Kjersti Elisabeth Fimland på kef@columbi.no
Du kan også besøke oss på hovedkontoret vårt i Moss, Tykkemyr 27, 1597 Moss
Du kan sende en e-post til firmapost@columbi.no eller ringe oss på 69 20 94 00.
Vi vil gjerne høre fra deg!
Annet Aktuelt

Columbi er en Miljøfyrtårn-sertifisert bedrift med høyt fokus på bærekraft
Columbi er en Miljøfyrtårn-sertifisert bedrift med høyt fokus på bærekraft

Hvordan blir man Årets Leveransepartner?
Columbi er kåret til Årets Leveransepartner 2024 av Visma Software Nordic. Bak denne anerkjennelsen ligger en bevisst satsing på kundeservice.

Hjertet som slår hos Columbi
Columbi er kåret til Årets Leveransepartner 2024 av Visma Software Nordic, og i den anledning har vi intervjuet selskapets administrerende direktør, Tor Egil Kristensen. Han gir oss et innblikk i filosofien som ligger bak Columbis arbeid med kundetilfredshet og hvorfor dette er hjertet i selskapets kultur.